Strona główna · Wskazówki dla jąkających · Autoterapia jąkania · Forum · Jak pomóc osobie jąkającej? · FAQ · Kontakt
Kluby J
Czat
Czatuje: 0 użytkowników
Materiały archiwalne
Moja niekończąca się historia - Izabela
Moja niekończąca się historia - Izabela

Moja niekończąca się historia - Izabela

Cześć wszystkim! Mam na imię Iza, mam 21 lat. Jestem tutaj z Wami na tym forum już jakiś czas i postanowiłam podzielić się moja historią i tym samym może nawiążemy kontakt czy to na facebooku czy inną drogą :)




A więc tak... Moje jąkanie zaczęło się gdy poszłam pierwszy raz do szkoły(zerówka). Bałam się jak to będzie jak mama, z którą jestem bardzo związana, zostawi mnie wśród dzieci. Nowa sytuacja. Dodam, że byłam wtedy jeszcze jedynaczką. Za nic w świecie nie chciałam mamy wypuścić z sali i płakałam. Oczywiście po pewnym czasie tego samego dnia mi przeszło i bawiłam się razem ze wszystkimi. Aż tu pewnego dnia przyszłam do domu i zaczął sie mój koszmar...

Chciałam coś powiedzieć, a tu ba ba ba lub aaaaaa, nie byłam w stanie nic normalnie wymówić. Zaczęłam CHODZIć do pani logopedy, uczęszczałam tam całą podstawówkę. Nie wyleczyło mnie to z jąkania, ale zmniejszyło je. Wiecie, że mam nagranie z mojej komunii i nie mogę do dzisiaj się przemóc by je obejrzeć?

Co jest dzisiaj??? Jąkam się w ten sposób, że zapowietrzam się czasem, zacinam robiąc przy tym dziwne miny - z relacji mamy, a najbardziej wkurza mnie jak mama w towarzystwie mówi mi "nabierz powietrza i mów wolniej". Normalnie gotuje się we mnie i strzelam "buraka"!

Co tu się oszukiwać, unikam załatwiania spraw w urzędzie, sklepach, jak mogę wysyłam siostrę. Myślę, że gdyby nie moje jąkanie byłabym innym człowiekiem. A tak jestem nieśmiała, boję się, że się wygłupię. Wiele razy szłam do sąsiadki po zakupy i narobiłam sobie wstydu. Już nie mówiąc o relacjach damsko-męskich. Faceci mam wrażenie boją się jąkających dziewczyn i najzwyczajniej wstydzą się być z kimś takim. Ludzie patrzą jak na odludka czasami? Ja nie wyobrażam sobie, jak mogłabym zagadać do fajnego chłopaka.

Teraz trochę z pozytywów. Zdaję sobie z tego sprawę, że jak mówię wolno i oddycham, nie ma śladu jąkania. Ale wiecie, ja mam cały czas ciśnienie, że to mojemu rozmówcy przeszkadza. Wysoko zdałam maturę ustną, ludzie znający mnie bliżej wiedzą, że jestem wartościową osobą, wesołą, uśmiechająca się i przyzwyczaili się do tego, że czasem się jąkam. Ale ja w dalszym ciągu czuję się zażenowana i gorsza. Mam parę marzeń i może kiedyś uda mi się je zrealizować.

Pozdrawiam was wszystkich bardzo serdecznie
Iza

-----

Podziel się swoją historią jąkania
Wyślij tekst poprzez formularz , lub anonimowo na naszą pocztę: demostenes.ubf.pl@o2.pl

Komentarze do artykułu: "Moja niekończąca się historia - Izabela"
Parsi
avatar
Dodane dnia 05-02-2011 22:25 #1
Prawie po roku czasu doczekaliśmy się drugiej kobiecej historii :) Super Iza że podzieliłaś się z nami swoimi doświadczeniami. Nie przejmuj się, że mówisz wolniej. Jeśli Ci to pomaga to tak mów. Mi kiedyś kumpel sam zasugerował, żebym zwolnił ;)
ewerthon
avatar
Dodane dnia 05-02-2011 23:49 #2
W tekście jest kilka błędów, ktoś powinien zająć się korektą...

Ale co do samej historii to:
Droga Izo, faceci nie boją się jąkających dziewczyn, mogę Cię o tym zapewnić. Znam kilka takich i uwierz mi, że jąkanie nie przeszkadza w zainteresowaniu nimi płci przeciwnej. Musisz tylko popracować nad większą wiarą w siebie, a na pewno będzie lepiej :)
Bash
avatar
Dodane dnia 06-02-2011 00:37 #3
Uwagi mamy mogą tylko wprawiać w zakłopotanie i jeszcze bardziej stresować. Może powinnaś pogadać z mamą, ze zamiast zwracać Ci ustną uwagę w towarzystwie, powinna pokazać Ci jakiś omówiony dla Was gest ?
Truskawkowy
avatar
Dodane dnia 06-02-2011 12:28 #4
Zdaję sobie sprawę co czujesz gdy ktoś mówi np. ,,nie denerwuj się mów wolniej,, takie niepotrzebne słowa na długo zostają w naszej pamięci, nie warto sobie tego brać do serca aczkolwiek trudno jest o tym nie myśleć. Gdy moja mama zwraca mi swoje uwagi, porostu mówię ,,- słuchaj ja w ten sposób z tobą nie będę rozmawiał, albo mnie wysłuchasz do końca tak jak mówię albo w ogóle nie będziemy rozmawiać ,,
Pozdrawiam :)
Nagash
avatar
Dodane dnia 06-02-2011 22:58 #5
Fajna historia. Co do wstydzących się facetów, to wątpię żeby mieli takie podejście, ale cóż ja mogę wiedzieć jak sam się jąkam.
Mogę natomiast powiedzieć, że to facet z reguły zagaduje do dziewczyny, dlatego jesteś na lepszej pozycji.
Mnie najciężej jest wystartować, dlatego chcąc zacząć rozmową z dziewczyną odpadam w przedbiegach.
Bądź co bądź, w końcu jakiś fajny facet Cię zauważy i zagada. Trzymam kciuki. ;)
zdzislaw
avatar
Dodane dnia 08-02-2011 18:25 #6
Na turnusach nie mamy takich problemów, :-), tam jąkanie nikogo nie dziwi, po prostu każdy jest sobą i ważne są te "pozostałe cechy człowieka". To fajne doświadczenie i pozwala pozbyć się uprzedzeń do samego siebie i dystansu do "normalnie mówiących". Pozdrawiam
Izabela21
avatar
Dodane dnia 09-02-2011 08:16 #7
Witajcie serdecznie:)Dzięki za komentarze:)Jezeli macie ochote napiszcie .chętnie poznam ludzi z podobnymi problemami jak ja:)
Jerzy
avatar
Dodane dnia 22-06-2011 00:46 #8
Izabelo, jestem pewny, że Twoja "niekończąca się historia" zakończy się szczęśliwie. To tylko kwestia czasu. W/w opinie facetów o stosunku facetów do dziewczyn mających kłopoty z wymową są prawdziwe i trafne. Tak to jest. Trzymam za Ciebie kciuki i serdecznie pozdrawiam.
rafcioking
avatar
Dodane dnia 20-03-2012 02:38 #9
Niestety tak to juz jest czasami z rodzicami. Sam przez takie publiczne instruowanie mnie jak mam mowic przechodzilem:) Izabello napisz na priv, jesli masz ochote, to jakos zlapiemy kontakt.
malgoska1991
avatar
Dodane dnia 20-03-2012 06:23 #10
Wiem o czym mowisz .Ja tez bedac mloda dziewczyna myslalam ,ze moje jakanie przeszkadza chlopakom .A to nieprawda .Jezeli spotkach te jedyna osobe to twoje jakanie nie bedzie dla was zadna przeszkoda .

Wiecej odwagi w zalatwianiu spraw codziennych chociaz sama wiem jakie to trudne .Tez jak mam gorszy dzien wolalabym nieruszac sie z domu .Ale wiem ze musze to zrobic i nieuciekam od tego .

Ja tez sie zgadzam z innymi ze twoja mama niepowinna ci zwracac uwagi na to jak mowisz w towarzystwie innych .
Co wiecej nawet jak jestescie zupelnie same tez niepowinna tego robic .Wiem jak sie wtedy czujesz .Tez tak mialam w domu Chociaz u mnie bylo to rzadkie ale sie zdarzalo .

Moja rada tak jak zreszta wielu innych tutaj to powinnas jej o tym powiedziec .Byc moze ona nawet niezdaje sobie z tego sprawy ze robi ci w ten sposob przykrosc.
Sama jestem matka 2 doroslych corek .Jedna jest w twoim wieku i tez sie jakala i gdzies to tam nadal zostalo chociaz jest ledwo zauwazalne ale jednak .Ale ani ja ani moj maz nigdy niezwracalismy jej uwagi .Czesto rodzice ktorzy sami sie niejakaja nawet niewiedza jaka krzxywde robiac swoim dzieciom zachowujac sie w ten sposob
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 78% [7 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 22% [2 Głosów]
Dobre Dobre 0% [Żadnych głosów]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
> Nazwa Użytkownika

> Hasło

Zapamiętaj mnie
Zaloguj jako ukryty



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Ostatnie Komentarze
slawek_w
dnia 24-10-2017 20:15
Po dłuższej przerwie zapraszam na kolejną wideokonferencję. Temat: co robimy aby ukrywać jąkanie. Pi...
Przejdź do komentarza
virino
dnia 02-10-2017 11:29
Przyznam, że z zaskoczeniem, skonstatowałam, że Demostenes był dla mnie bardzo inspirującym miejscem...
Przejdź do komentarza
Ralph
dnia 02-10-2017 08:18
Tylko nie wybieraj opcji "nigdy" ... czekamy na pozytywne wieści ;)
Przejdź do komentarza
slawek_w
dnia 24-07-2017 06:59
Unikanie wypowiadania się tematem najbliższego spotkania. Data: środa (26. lipca), godzina 20:00. ...
Przejdź do komentarza

> Więcej komentarzy <
Popularne artykuły w ostatnich 6 miesiącach
Katowice - otwarte forum dyskusyjne oraz wykład...
Terapia poznawczo-behawioralna od ASRC – ...
W oczekiwaniu na nową odsłonę strony...
Terapia poznawczo-behawioralna od ASRC – ...

Użytkowników Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 2,585
Najnowszy Użytkownik: Mateusz31
Ostatnio na stronie
podomka03:02:15
Mateusz3105:19:49
jimmy 1 dzień
HubertMU 2 dni
duszek97 3 dni
bonio12345 3 dni
rampage 4 dni
bigosik 4 dni
Open 5 dni
zumbi 5 dni
juliarozicka 5 dni
tirirum 5 dni
SCOOTER 5 dni
Oraz 2 ukrytych